Klantenservice > FAQ > Garantie & Retourneren

Garantie & Retourneren

Alle vragen & antwoorden over Garantie en retourneren. Volkomen tevreden, ook als u eens een artikel terug wilt sturen …

Hulp & Contact:

☎ Klantenservice: 088-0017800

✉ E-Mail: service@heine-shop.nl

Kan ik artikelen retourneren?

Herroepingsrecht

Past de blouse bij de rok en het overhemd bij de broek? Hoe ziet het nieuwe tapijt eruit in de woonkamer? Heine biedt u een retourrecht van 14 dagen, zodat u de door u bestelde artikelen rustig thuis kunt uitproberen.

Hoe werkt de retourservice? Worden hiervoor kosten in rekening gebracht?

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Ons retouradres:

Heinrich Heine B.V.
Antwoordnummer 1665
7550 WB Hengelo

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe kan ik mijn pakket retourneren, als mijn leverbon geen retouretiket bevat?

Retourneren

Wanneer u gebruik maakt van uw recht tot retourzending resp. ontbinding kunt u de kleinere artikelen ongefrankeerd opsturen via servicepunten van PostNL of op uw kosten via een andere service, aan:

Heinrich Heine B.V.
Antwoordnummer 1665
7550 WB Hengelo

Garantie

Mochten de geleverde artikelen overduidelijke materiaal- of fabricagefouten vertonen, waartoe ook transportbeschadigingen gerekend worden, meld dan zulke fouten direct aan de bezorger die de artikelen bij u thuis brengt. Nalatigheid in dezen heeft geen gevolgen voor uw wettelijke aanspraken. Voor alle gedurende de wettelijke zichttermijn optredende gebreken aan het aangeschafte artikel gelden naar uw keuze òf zowel de wettelijke aanspraken op aanvulling, herstel of vervanging – binnen de wettelijke bepalingen – als de verdere aanspraken op korting òf zowel afzien van de aankoop als daarnaast van schadeloosstelling met inbegrip van het herstellen van de schade in plaats van vervanging als van uw eigen pogingen tot herstel. Voor zover we u een verkoopgarantie verstrekken, gelden de bepalingen uit de garantievoorwaarden die bij het geleverde artikel gevoegd zijn. De verkoopgarantie die wij bieden doet niets af aan de wettelijke garantie. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Hoe werkt de klachtenprocedure?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Veelgestelde vragen

MEER OPLOSSINGEN & ANTWOORDEN

Aanmelden voor nieuwsbrief
  • Exclusieve voordelen
  • Trends en koopjes
  • 10% Korting op uw eerste bestelling
Aanwijzing inzake gegevensbescherming
Onze nieuwsbrief
Meld u nu aan en ontvang een 10% korting!
Aanwijzing inzake gegevensbescherming
64149 nl anmeldung footer nl