icon_delivery_service

Veelgestelde vragen

Garantie & retourneren

Alle vragen & antwoorden over Garantie en retourneren. Volkomen tevreden, ook als u eens een artikel terug wilt sturen …
088 - 001 7800 


Kan ik artikelen retourneren?DetailsSluiten

Wanneer uw bestelling een keer niet voldoet aan uw wensen of wanneer u artikelen wilt retourneren, kunt u de artikelen zonder opgave van redenen binnen 14 dagen herroepen. Dit gaat het eenvoudigste via PostNL, die uw bestellingen direct tot aan de huisdeur brengt – en daar desgewenst ook weer ophaalt.

Herroepingsrecht

Past de blouse bij de rok en het overhemd bij de broek? Hoe ziet het nieuwe tapijt eruit in de woonkamer? Heine biedt u een retourrecht van 14 dagen, zodat u de door u bestelde artikelen rustig thuis kunt uitproberen.

Ontbinding: u kunt 14 dagen nadat u het bestelde artikel hebt ontvangen de overeenkomst ontbinden. Maak hiervoor gebruik van het Europese herroepingsformulier of laat ons dit op een andere manier schriftelijk weten. Richt uw brief aan: Heinrich Heine B.V., Postbus 60 797, 5000 WB Tilburg. Vanaf het moment dat u de overeenkomst ontbindt heeft u 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. U ontvangt dan de betalingen die u heeft gedaan, inclusief leveringskosten met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering of de kosten voor het terugzenden van de artikelen, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te ontbinden, van ons terug. U wordt terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke betaling heeft gedaan, tenzij uitdrukkelijk anderszins aangegeven. Er wordt gewacht met terugbetaling tot de goederen terug zijn ontvangen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden. Artikelen die als pakket verzonden kunnen worden, kunt u via PostNL-Pakjegemak retourneren. Belt u voor de dichtstbijzijnde PostNL-Pakjegemak onze klantenservice:
088 - 001 7800 of kijkt u op de PostNL-website. Voor het ophalen van grote artikelen door de expediteur meldt u zich ook via de klantenservice aan.

Gevolgen van de herroeping: Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Wij zullen de kosten van het terugzenden van de goederen voor onze rekening nemen.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Hoe werkt de retourservice? Worden hiervoor kosten in rekening gebracht?DetailsSluiten

Retourneren

Wanneer u gebruik maakt van uw recht tot retourzending resp. ontbinding kunt u de kleinere artikelen ongefrankeerd opsturen via servicepunten van PostNL of op uw kosten via een andere service, aan: Heinrich Heine B.V., Antwoordnummer 31000, 8000 ZA Zwolle. Voor het ophalen van meubels belt u onze klantservice op telefoonnummer 088-0017800.

De kosten van retourzending resp. ophalen van het artikel of pakket komen overeen, wanneer u van onze expediteurs gebruik maakt, met de bezorgkosten.

Hoe kan ik mijn pakket retourneren, als mijn leverbon geen retouretiket bevat?DetailsSluiten

Als u geen retouretiket op uw leverbon heeft ontvangen, dan kunt u hier gemakkelijk een nieuw label uitprinten. Zorg er a.u.b. voor dat ook de retourbon in het pakket zit. Hierdoor kunnen we uw retourzending snel terugboeken. Gebruik het label alleen als u geen retouretiket heeft ontvangen!

GarantieDetailsSluiten

Mochten de geleverde artikelen overduidelijke materiaal- of fabricagefouten vertonen, waartoe ook transportbeschadigingen gerekend worden, meld dan zulke fouten direct aan de bezorger die de artikelen bij u thuis brengt. Nalatigheid in dezen heeft geen gevolgen voor uw wettelijke aanspraken. Voor alle gedurende de wettelijke zichttermijn optredende gebreken aan het aangeschafte artikel gelden naar uw keuze òf zowel de wettelijke aanspraken op aanvulling, herstel of vervanging – binnen de wettelijke bepalingen – als de verdere aanspraken op korting òf zowel afzien van de aankoop als daarnaast van schadeloosstelling met inbegrip van het herstellen van de schade in plaats van vervanging als van uw eigen pogingen tot herstel. Voor zover we u een verkoopgarantie verstrekken, gelden de bepalingen uit de garantievoorwaarden die bij het geleverde artikel gevoegd zijn. De verkoopgarantie die wij bieden doet niets af aan de wettelijke garantie. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Callback service

Bitte tragen Sie hier Ihre Daten ein
und klicken Sie auf "Senden". Unser Kunden-
service ruft Sie umgehend zurück!

Vul a.u.b. alle roodgemarkeerde velden in.
Bitte haben Sie Verständnis, dass wir nur Nummern in Deutschland zurückrufen können